Skip to main content
Home

Acil ve Beklenmedik Durum Planı Bildirimleri Hk.

In some cases this site can use cookies. Cookies are small files that are placed on your computer by websites that you visit. They are widely used in order to make websites work, or work more efficiently, as well as to provide information to the owners of the site. Cookies allow websites to distinguish you from other users which can help provide you with a better experience when browsing websites. If you choose "ACCEPT ALL", you consent to the use of all cookies. You can accept and reject individual cookie types and revoke your consent for the future at any time under "Settings". Ignoring this option is going to mean that you consent to the use of cookies.
Duyuru No: 2124
Date: 10/03/2023

Sayın İletişim Yetkilileri,

Bilindiği üzere, 21.10.2008 tarih 27031 sayılı Resmi Gazete ile yayımlanan “Aracı Kurumlarda Uygulanacak İç Denetim Sistemine İlişkin Esaslar Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğin (Seri No: V, No: 104)” 11/A maddesi “Acil ve beklenmedik durum planı ve buna ilişkin iş akış prosedürlerinin aracı kurum yönetim kurulunca onaylanması ve en az genel müdür yardımcısı düzeyinde bir aracı kurum çalışanının ve bu kişiye alternatif olarak belirlenecek bir başka aracı kurum çalışanının acil ve beklenmedik durum planının uygulanmasından sorumlu kişiler olarak yönetim kurulunca atanması ve bu kişilere ait unvan ile e-posta adresi, telefon ve faks numaraları dahil var olan her türlü iletişim bilgilerinin Kurul, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası, Vadeli İşlem ve Opsiyon Borsası A.Ş., Merkezi Kayıt Kuruluşu A.Ş., İMKB Takas ve Saklama Bankası A.Ş. ve Kurulca belirlenecek diğer kuruluşlara bildirilmesi zorunludur.” hükmü çerçevesinde aracı kurumlar, sorumlu kişilere ait unvan ile iletişim bilgilerini Kuruluşumuza bildirmektedirler.

Acil durum irtibat bilgileri, Merkezi Kaydi Sistem uygulamasında “TU84 Üye Acil Durum İrtibat Bilgileri Giriş Güncelleme Silme” ve “TU86 Üye Acil Durum İrtibat Bilgileri Onay İptal” ekranları aracılığıyla bildirilmektedir.

Bu kapsamda, bildirimlerini yapmayan üyelerimizin ilgili ekranlardan sorumlulukları kapsamında bildirimlerini iletmeleri, bildirim ileten üyelerimizin de geçmiş bildirimlerine ilişkin kontrolleri ve değişiklikler olması halinde de gerekli güncellemeleri sağlamaları gereğini önemle hatırlatırız.

Bilgilerinizi/gereğini rica ederiz.

Saygılarımızla,