Genel Mektup No:
857
Date:
18/02/2019
İLGİLİLER: SAYIN GENEL MÜDÜR VE SERMAYE PİYASALARI YÖNETİCİLERİ
Kuruluşumuz nezdinde yürütülen iş süreçlerimizin sadeleştirilmesi çalışmaları kapsamında, şirketlerin göndermesi gereken üyelik başvuru ve kullanıcı/temsilci atama belge setinde ve temsilci/kullanıcıların tanımlanma süreçlerinde iyileştirme yapılmıştır.
Gelinen aşamada;
§ Kuruluşumuz hizmetlerinden faydalanmak için üye olacak şirketlerden, her bir hizmet için ayrı ayrı talep edilen üyelik başvuru formları “MKK Üyelik Başvuru Formu” olarak, uygulamaları kullanacak kişilerin atandığı temsilci/kullanıcı bilgi formları ise “Temsilci Bilgi Formu” olarak sadeleştirilmiştir.
§ Yeni hazırlanan üyelik başvuru evrakı ve ilgili açıklamalar ile gerçekleştirilecek faaliyetlere uygun olarak bu formların ekinde gönderilmesi gereken evrak da sadeleştirilerek https://www.mkk.com.tr/tr/content/Uye-Hizmetleri/Uyelik-Basvurusu sayfamızda şirketlerin kullanımına sunulmuştur. Yeni üyelik taleplerinde söz konusu evrakın doldurularak 705 ve 751 numaralı genel mektuplarımızda belirtilen imza esasları çerçevesinde iletilmesi gerekmektedir.
§ Merkezi Kaydi Sistem (MKS) uygulamasına ilk üyelik aşamasında şirket yetkilisi temsilcilerinin “Temsilci Bilgi Formu” üzerinden tarafımızca tanımlanması uygulaması devam edecek olup, MKS’de diğer temsilci türlerinin tanımlanması ve kullanıcılara şifre basımı yapılmayacaktır.
§ MKS’de tüm temsilci türlerinin tanımlanması, güncellenmesi ve iptal edilmesi işlemlerinin üyelerimiz tarafından yapılması için “YT11 Üye Kullanıcı Tanımlama” ekranı 18.02.2019 tarihi itibarıyla üyelerimizin kullanımına açılmıştır. Ekran kullanım yetki tanımlamaları, MKS’deki yetkilendirme ekranlarından üyelerimiz tarafından yapılacaktır.
§ Şirketlerin MKS’ye üyelikleri esnasında iletecekleri “Temsilci Bilgi Formu” ile tarafımızdan tanımlanacak, Şirket Yetkilisi dışındaki tüm temsilcilerin tanımlamaları kendileri tarafından YT11 Üye Kullanıcı ekranlarından yapılacaktır.
§ İş sürekliliğinin sağlanması ve Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı (ESHS) şirketlerinde yaşanacak teknik sorunların yaratacağı riskler açısından temsilci/kullanıcı olarak tanımlanacak kişi/kişiler için birden fazla ESHS’den nitelikli elektronik sertifikaların yedekli olarak temin edilmesi önem arz etmektedir.
“YT11 Üye Kullanıcı Tanımlama” ekran kullanımına yönelik video kaydı Kuruluşumuzun https://www.youtube.com/channel/UCNSgAkcb3erCWTs-G03Q8Bg/featured sayfasında kullanımınıza sunulmuştur. Ekran kullanımları ve evrak süreçlerine yönelik her türlü görüş ve sorularınız için mimoperasyon@mkk.com.tr e-posta adresimizden veya 444 0 655 numaralı çağrı merkezi telefonumuzdan bilgi alabilirsiniz.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederiz.
Saygılarımızla,
Kuruluşumuz nezdinde yürütülen iş süreçlerimizin sadeleştirilmesi çalışmaları kapsamında, şirketlerin göndermesi gereken üyelik başvuru ve kullanıcı/temsilci atama belge setinde ve temsilci/kullanıcıların tanımlanma süreçlerinde iyileştirme yapılmıştır.
Gelinen aşamada;
§ Kuruluşumuz hizmetlerinden faydalanmak için üye olacak şirketlerden, her bir hizmet için ayrı ayrı talep edilen üyelik başvuru formları “MKK Üyelik Başvuru Formu” olarak, uygulamaları kullanacak kişilerin atandığı temsilci/kullanıcı bilgi formları ise “Temsilci Bilgi Formu” olarak sadeleştirilmiştir.
§ Yeni hazırlanan üyelik başvuru evrakı ve ilgili açıklamalar ile gerçekleştirilecek faaliyetlere uygun olarak bu formların ekinde gönderilmesi gereken evrak da sadeleştirilerek https://www.mkk.com.tr/tr/content/Uye-Hizmetleri/Uyelik-Basvurusu sayfamızda şirketlerin kullanımına sunulmuştur. Yeni üyelik taleplerinde söz konusu evrakın doldurularak 705 ve 751 numaralı genel mektuplarımızda belirtilen imza esasları çerçevesinde iletilmesi gerekmektedir.
§ Merkezi Kaydi Sistem (MKS) uygulamasına ilk üyelik aşamasında şirket yetkilisi temsilcilerinin “Temsilci Bilgi Formu” üzerinden tarafımızca tanımlanması uygulaması devam edecek olup, MKS’de diğer temsilci türlerinin tanımlanması ve kullanıcılara şifre basımı yapılmayacaktır.
§ MKS’de tüm temsilci türlerinin tanımlanması, güncellenmesi ve iptal edilmesi işlemlerinin üyelerimiz tarafından yapılması için “YT11 Üye Kullanıcı Tanımlama” ekranı 18.02.2019 tarihi itibarıyla üyelerimizin kullanımına açılmıştır. Ekran kullanım yetki tanımlamaları, MKS’deki yetkilendirme ekranlarından üyelerimiz tarafından yapılacaktır.
§ Şirketlerin MKS’ye üyelikleri esnasında iletecekleri “Temsilci Bilgi Formu” ile tarafımızdan tanımlanacak, Şirket Yetkilisi dışındaki tüm temsilcilerin tanımlamaları kendileri tarafından YT11 Üye Kullanıcı ekranlarından yapılacaktır.
§ İş sürekliliğinin sağlanması ve Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı (ESHS) şirketlerinde yaşanacak teknik sorunların yaratacağı riskler açısından temsilci/kullanıcı olarak tanımlanacak kişi/kişiler için birden fazla ESHS’den nitelikli elektronik sertifikaların yedekli olarak temin edilmesi önem arz etmektedir.
“YT11 Üye Kullanıcı Tanımlama” ekran kullanımına yönelik video kaydı Kuruluşumuzun https://www.youtube.com/channel/UCNSgAkcb3erCWTs-G03Q8Bg/featured sayfasında kullanımınıza sunulmuştur. Ekran kullanımları ve evrak süreçlerine yönelik her türlü görüş ve sorularınız için mimoperasyon@mkk.com.tr e-posta adresimizden veya 444 0 655 numaralı çağrı merkezi telefonumuzdan bilgi alabilirsiniz.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederiz.
Saygılarımızla,